dinsdag 7 juni 2011

Peach and raspberry slice (Bill Granger)

Maar dan zonder de raspberries.
Die vond de vriend namelijk te duur voor die tien frambozen die in dat doosje zaten:
"dan kan je beter een struik in de tuin zetten."
(en dat gebeurt dit weekend jeuj!)


maar wel met perzikken en dan maar het restje amandelen dat hier nog maar zielig in de kast stond te staan.

nodig:

185g bloem;
1.5 tl bakpoeder+0.5 tl extra;125g boter;
115g bruine suiker
(ik gebruikte donkere cassonade...de andere vind ik namelijk vies);
115 g suiker,
3 perzikken in schijfjes (ik pelde ze niet vond ik nergens voor nodig);
90g frambozen (hier dus niet);
2 tl vanille extract;1 ei licht geklopt; 185 ml melk

hoe?

verwarm de oven op  180° C.
Beboter een bakvorm van 20 x 30 cm en doe er bapapier in.
zeef de bloem en  1.5tl bakpoeder, wrijf dan met je vingertoppen de in stukjes gesneden boter erdoor zoals bij een crumble topping.
Roer de suikers erdoor;
Doe de helft van het mengsel in de vorm en druk deze aan op de bodem.
(leg de partjes perzik hier mooi verdeeld op en besprenkel het met de frambozen).

Bij het overgebleven mengsel voeg je de vanille het extra bakpoeder een ei en de melk toe.
Meng dit even onder elkaar en erdeel het over de bakvorm.
Plaats in de oven voor een uurtje
(ik haalde de slice er al na 45 min. dus chekken vanaf 45 minuten!)



en alsof dat nog niet genoeg zoetigheid was maakte ik ,van de kruisbessen in de tuin en nog overschot aan perzikken, confituur.



en dat kwakken we er natuurlijk bij hè!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten