woensdag 29 september 2010

appeltaart


125g boter met 125g suiker gladroeren.
Twee eieren en een snufje zout toevoegen.
200g bloem zeven met 2 tl bakpoeder.
 Dit afwisselend met 3 eetlepels melk aan het botermengsel toevoegen.
Deeg in een ingevette springvorm doen (28cm).
Gladstrijken.
500 g appels schillen in vier snijden en klokhuis verwijderen.
Enkele keren in de lengte insnijden en op het deeg leggen
in de oven op 175-200 °C
40 tal minuutjes bakken.

afwerken met abrikozenlaag:
2el abrikozenconfituur door een zeeef wrijven met 1 el water.
De cake er meteen na het bakken mee bestrijken.

3 opmerkingen:

  1. Leuk dat je mee doet aan mijn give-way!
    Je appeltaart ziet er overheerlijk uit.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar zou ik nu wel een heeeeeel groot stuk van lusten bij mijn koffie!
    Leuk dat je meedoet met mijn gveaway, ik heb de stekelbees briefjes n de grote schaal gegooid, fingers crossed voor JOU!
    Een leuke dinsdag. xx

    BeantwoordenVerwijderen